Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Screenwriting in the era of binge-watching
Fernandes Bahia Baer, Carlos ; HOLÝ, Zdeněk (vedoucí práce) ; Jedličková, Jana (oponent)
The prevalence of video on demand has given rise to a new form of content consumption: binge-watching. This thesis explores how that shift has started to influence the screenwriting of shows that are conceived to be binge-watched.
Writer´s Room v české seriálové tvorbě
Koubek, Petr ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (vedoucí práce) ; POZZI, Jaroslav (oponent)
Skupinové psaní, nebo-li writers’ room, v české televizní tvorbě je
Scenáristická práce s charismatickou osobností nového náboženského hnutí
Miška, Jaroslav ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Tato práce pojednává o principech hledání příběhu z prostředí nového náboženského hnutí. Důsledně rozebírá postavu charismatika i vedlejší postavy jeho následníků. Jejím cílem je, pokud to bude možné, vyvolat diskuzi na téma nových náboženských hnutí jako součásti příběhu filmového díla. Práce se krom jiné zabývá tématem odpadlictví, povahou rituálu, nebo boji proti vnějšímu nepříteli. Dále interpretuje do filmové řeči způsob práce s komunitním prostorem a v neposlední řadě popisuje procesy denominace, nebo naopak démonizace náboženského hnutí ve filmovém díle.
Narativní postupy v mind game filmu devadesátých a raných nultých let
Dvorská, Veronika ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (vedoucí práce) ; POZZI, Jaroslav (oponent)
Ve své práci se zabývám teoretickým vymezením a praktickou aplikací narativních postupů v mind game filmu. Primárním výchozím textem práce je The mind game film od Thomase Elsaessera. Ve své práci Elsaesserovu definici mind game filmu zasazuji do širšího kontextu změn diváckých očekávání, ke kterým na přelomu tisíciletí došlo. Dále se věnuji základním pojmům, které jsou pro mind game film klíčové, především hledisku, anagnorizi a různým formám nespolehlivého vyprávění. Na základě těchto poznatků volně definovaný pojem „mind game film“ kategorizuji do několika podskupin. Následně vybraný film z každé této podskupiny podrobuji detailnější analýze zkoumající narativní postupy typické pro tuto podskupinu.
Geneze narativní struktury scénáře Ztraceni v Mnichově
Palkosková, Lucie ; BRDEČKOVÁ, Tereza (vedoucí práce) ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (oponent)
Cílem této práce je sledovat vývoj narativní struktury filmu Ztraceni v Mnichově napříč verzemi scénáře, tyto změny popsat a pokusit se zpětně rekonstruovat, jak autor při psaní postupoval. Účelem tohoto výzkumu je lépe pochopit, jak pracovat při vývoji filmu s takto složitou strukturou, a následně hypotézy vzešlé z analýzy filmu i jednotlivých verzí scénáře ověřit při rozhovoru s autorem.
Autorská realizace filmového dialogu
Kocábek, Daniel ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá autorskou realizací filmového dialogu od jeho podoby ve scénáři až po výsledné ztvárnění ve filmu. Analýzou čtyř filmů, Gauneři, Hledám Amy, Před soumrakem a Rushmore práce ukazuje, jak jejich autoři natáčí konverzační scény originálně. Nejprve je zde nastíněna americká nezávislá scéna devadesátých let, z níž analyzované filmy vycházejí, dále je připomenuta autorská teorie a vysvětlen výběr analyzovaných filmařů a jejich děl. Následně práce demonstruje, jak k dialogu přistupují filmové kuchařky a jak vypadá konvenční konverzační scéna, vůči kterým se následné analýzy vymezují.
Top of the Lake
Rubášová, Taťána ; MAŠEK, Vojtěch (vedoucí práce) ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (oponent)
Rozbor televizní minisérie Top of the Lake, výstředního dramatu o zneužívání dětí na vzdáleném Novém Zélandu. Krásně natočené tajemství, zabalené do bezútěšného thrilleru, který je zároveň morálním příběhem. Zblízka se podívám také na fenomén minisérií, tvorbu režisérky Jane Campion a žánr mysteriózního dramatu.
Paralelní narace: případové studie filmů
Djikanović, Luka ; JECH, Pavel (vedoucí práce) ; DOLENSKÝ, Martin (oponent)
Hlavním zdrojem diplomové práce je kniha "The 21st Century Screenplay" autorky Lindy Aronson. V první kapitole bude popsáno šest rozdílných paralelních narativů, zbytek práce bude pak pojednávat o Tandem naraci, kterou se pokusím vysvětlit za pomocí případové studie tří filmů: Traffic(Steven Soderbergh, 2000), Crimes and Misdemeanors ( Woody Allen, 1989) and Man is not a bird (Dusan Makavejev, 1965).
Povolání scenárista
Parkanová, Beata ; MAŠEK, Vojtěch (vedoucí práce) ; DUFEK, Jiří (oponent)
Cílem mé magisterské diplomové práce Povolání scenárista je v základních bodech načrtnout témata, týkající se profese scenáristy a zjistit, co mohou studenti udělat pro to, chtějí - li se jako scenáristé živit, a co pro takto zaměřené studenty může udělat sama katedra scenáristiky a dramaturgie. Těžištěm mé práce jsou pro to rozhovory se scenáristy, kterým se psaní scénářů stalo profesí, dotazníky studentům KSD a v neposlední řadě mé osobní studijní a profesní zkušenosti.
Robinson Crusoe srovnání animovaného a hraného filmu
Nováková, Hana ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; DUTKA, Edgar (oponent)
Tématem této bakalářské práce je srovnání rozdílných, především scenáristických, postupů při tvorbě animovaného a hraného filmu. Pro srovnání jsem zvolila filmy, které vycházejí ze stejné knihy: Život a zvláštní podivná dobrodružství Robinsona Crusoea, námořníka z Yorku. Na této knize je možné dobře popsat rozdílné možnosti literatury a filmu a ukázat, na které části knihy se film soustředí. Ve své práci se také krátce zabývám vývojem pohledu na příběh Robinsona Crusoea v čase a způsobu, jak se s tím animovaný nebo hraný film vyrovnává. Závěrem pak srovnávám celovečerní film z roku 1954 režiséra Luise Bunuela Robinson Crusoe s českým loutkovým filmem Stanislava Látala z roku 1981 Dobrodružství Robinsona Crusoa námořníka z Yorku. Díky srovnání těchto dvou filmů je možné ilustrovat pravidla animovaného světa určující specifické scenáristické postupy při psaní pro animovaný film.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.